Ο άτλας

Δεν μπορώ να θυμηθώ την πρώτη φορά. Ξέρω όμως ότι για πολλά χρόνια δεν είχα άλλο παιχνίδι που να αγαπούσα περισσότερο από αυτό, κι ας μην ήταν δικό μου: τον πράσινο άτλαντα του Reader’s Digest με το χοντρό εξώφυλλο και τους ολοσέλιδους χάρτες που με ταξίδευαν κάθε απόγευμα μετά το σχολείο στα πιο απίθανα μέρη του κόσμου: από το Γκραν Κάνυον στην παγωμένη Γροιλανδία κι από το Σινικό Τείχος στη Γη του Πυρός. Η αδελφή του πατέρα μου τον φυλούσε πάντα στην ίδια θέση, στο δεύτερο από αριστερά ράφι της βιβλιοθήκης, και μου έκανε πάντα παρέα στις σύντομες αλλά μακρινές φυγές μου από την πραγματικότητα: “Θες να πάμε ταξίδι;”, τη ρωτούσα. Εκείνη άνοιγε μια τυχαία σελίδα στο μαγικό βιβλίο και ξεκινούσαμε. Άλλοτε μου διηγιόταν ιστορίες από τις χώρες που είχε επισκεφθεί άλλοτε προσπαθούσαμε μαζί να φανταστούμε το χρώμα των αγρών και του ουρανού, τις μυρωδιές και τα χαμόγελα των ανθρώπων σε όσες χώρες μου κινούσαν την περιέργεια αλλά δεν είχε τύχει ποτέ να γνωρίσει η ίδια σε κάποιο από τα ταξίδια της.

Ήρθε η στιγμή που οι φανταστικές περιπλανήσεις δε μου έφταναν. Σταμάτησα να της ζητώ να ταξιδέψουμε, γιατί δεν έβρισκα νόημα σε όλο αυτό. Οι σελίδες του άτλαντα είχαν φθαρεί, τον είχα μάθει απέξω. Διψούσα πια να δω με τα μάτια μου το Γκραν Κάνυον και τη Γροιλανδία, το Σινικό Τείχος και τη Γη του Πυρός. Πέρασαν 20 χρόνια από τότε κι όμως σε τούτα τα μέρη -και σε άλλα πολλά, δεκάδες, εκατοντάδες- δεν έχω πάει ακόμα. Από την άλλη, δε βιάζομαι και τόσο. Ίσως γιατί ξέρω πως αργά ή γρήγορα θα γίνει κι αυτό. Ο πράσινος άτλας με το χοντρό εξώφυλλο με έμαθε να αγαπώ τα ταξίδια. Να τα σχεδιάζω, να τα περιμένω με καρδιοχτύπι σαν μικρό παιδί, να τα απολαμβάνω. Και νομίζω πως τελικά αυτό μετράει πιο πολύ.

1 Comment

  1. Melina said,

    October 1, 2007 at 4:23 pm

    Alexandroula mou!
    Ti oraia pou ta les, ti oraia pou ta grafeis!
    Kai fysika nai, to kardioxtypi tis anamonis metraei pio polu.Exeis dikio.
    Se perimeno, loipon, sto epomeni taxidi sou ston atlanta ton alithino kai oxi se afton ekei, storafi tis theias sou..:)
    ps:Boro na steilo to link tou blog sou se filous mou?


Leave a Reply

